7 Temmuz 2013 Pazar
Teknoloji Stajı / 2.gün
İkinci güne 3dS Max adlı programın arayüzünü öğrenmeye çalışarak başladık. Rhino'dan biraz farklı çalışan bir program olduğu için biraz zorlandım. Autocad ve photoshop programlarının aksine bir program içinde sadece bir şeyle çalışabiliyoruz. Create başlığı altında geometry ve shapes hakkında bilgi edindik ve ardından modify ile ilgili bilgiler öğrendik. Daha sonra sağ altta yer alan kutucuk ikonlarının kısa yollarını öğrenmeye başladık. Örneğin, Alt + W ekran büyültmeyi ya da ekranı dörde bölmeye yarıyor. Seçili obje etrafında hareket etme, başka görüşten bakma Alt + Mouse'un orta tuşu. Z'ye basarsak seçili obje pencereye ortalayarak ekrana geliyor. Kilit ikonu seçili olan objeye başka bir şey eklemeyi engeller çıkmanın kolay tuşu ise spacedir. Yine Rhino'daki gibi ampul işareti hide in kısa yolu. Show için Cntrl + Q ye basabiliyoruz. Modify list'in altında bend, twist, taper, skew gibi bildiğimiz komutlar yer alıyor. Bu programda copy, clone olarak algılanıyor. Bunlarla ilgili bilgi aldıktan sonra kapı, pencere, merdiven gibi objelerin bulunduğu ikonlara tıklayarak hepsini denedik. En son olarak eğer 3d maxten bir şey açmak istiyorsak başka bir yerde 'obj' olarak kayıt etmemiz gerekiyormuş çünkü Autocad, Rhino vb. programların ortak açtığı dosya şekliymiş.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder